Actueel

KBO voorjaarsreis 2019

Geschreven: 11 mei 2019

Deelnemers KBO voorjaarsreis met tevreden gevoel naar huis

Totaal  62 deelnemers van de KBO Velden hebben zich opgegeven voor de voorjaarsreis. De organisatie Annie en Mary hebben samen met ‘Munckhof  Reizen’ weer veel moeite gedaan om  de deelnemers van de KBO Velden een leuke dag te bezorgen.. Op dinsdag 7 mei 2019 rond 8.30 uur starten we vanaf de Markt in  Velden.

Via de A-67, A73en A- 15 verlaten we de autoweg bij Rhenen en nemen we de toeristische route naar Hemmen. In de Pannenkoeken boerderij ‘Aan de Linge’ wordt ons koffie en cake aangeboden. Daarna rijden we richting Maarssen. Daar aangekomen ligt de rondvaartboot ‘De River Cloud’ al voor ons klaar. Tijdens de mooie boottocht over de Utrechtse Vecht wordt de lunch voor ons geserveerd. Op de boot is het aan de tafels heel gezellig en buiten is links en rechts heel veel te zien.

Veel te gauw zit de boottocht er weer op en gaan we met de bus richting Maarsbergen. Hier wordt een bezoek gebracht aan het Kaasmuseum ‘De Weistaar’. Tot 17.00 uur hebben we hier de gelegenheid om koffie te drinken, een film te kijken, kaas te proeven of het museum en de winkel te bezoeken.

Rond 19.00 uur zijn we weer terug in Velden bij Hostellerie ‘De Maasduinen’ Ter afsluiting van deze mooie dag wordt hier voor ons een heerlijk diner geserveerd.

Een heel mooie dag zit er op. Heel veel positieve reacties worden na afloop door de deelnemers uitgesproken.

Dank aan de chauffeur die ons onderweg veel heeft verteld van de omgeving, ons veilig heeft thuis gebracht en verder aan de reisorganisatie Annie en Mary voor deze mooie dag.

In de nieuwsbrief 123 wordt een uitgebreid verslag van deze reis en een fotocollage opgenomen.

De foto’s van deze reis komen op het fotoboek op de website www.kbovelden.nl

Ger van Rensch

Lintjes 2019

Geschreven: 10 mei 2019

Een 3-tal  leden van de KBO Velden ontvangen lintje

Ger Peeters, Els en Jan Arts hebben uit handen van burgemeester Antoin Scholten van de gemeente Venlo een lintje ontvangen.

Op vrijdagmorgen 26 april 2019 hebben deze 3 leden van de KBO Velden de onderscheiding ontvangen en zijn benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

In de nieuwsbrief 123 van De KBO Velden die eind mei verschijnt wordt uitgebreid ingegaan op het vele vrijwilligerswerk wat deze personen voor onze KBO Velden en/of de samenleving hebben gedaan of nog doen.

Nu op de site alvast een 2-tal foto’s. In de Nieuwsbrief wordt een collage opgenomen.

Ger van Rensch

ledenvergadering KBO Velden 2019

Geschreven: 21 maart 2019

Ledenvergadering KBO Velden in vogelvlucht

Op  dinsdag 12 maart jl. is de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering gehouden. In totaal 86 KBO-leden zijn naar het ‘Wapen van Velden’ gekomen om aan de vergadering deel te nemen. Aan de orde komen onder andere de navolgende zaken:

Ledenaantal en werving van nieuwe leden

Op dit moment (situatie op 1 januari 2019) heeft onze vereniging 457 leden. Ondanks het feit dat we in 2018 9 leden door overlijden en 16 leden door verhuizing of om andere redenen zijn verloren zijn we dank zij onze actieve ledenwerver met 5 leden gestegen. De ledenwerver heeft aangegeven op het einde van het jaar hiermee te willen stoppen. Voor ons als gezonde, actieve vereniging met veel activiteiten voor en door de leden is het belangrijk dat er steeds nieuwe leden bij komen en dat we ook in de toekomst actief nieuwe leden blijven werven. Wellicht zijn er leden die deze werving in de toekomst willen oppakken of hier ideeën over hebben.

Lees meer: ledenvergadering KBO Velden 2019

Vergadering Besturen KBO's Arcen Lomm en Velden

Geschreven: 13 februari 2019

Vergadering besturen KBO’s Arcen, Lomm en Velden.

Elk jaar houden de KBO besturen van Arcen, Lomm en Velden een gezamenlijk overleg. Dit jaar wordt deze vergadering gehouden op maandag 11 februari in de Brede Maatschappelijke Voorziening ‘De Vilgaard’ in Velden.

Totaal zijn 18 bestuursleden (7 van Arcen, 3 van Lomm en 8 van Velden) aanwezig.